dimarts, 22 de març del 2011

Solucionar problemes

Dos dies seguits. Impressionant.
Avui us vull parlar de solucionar (o no) els problemes dels nostres fills.

Molt sovint com a pares pensem que si els nostre fill/a té un problema, sigui quin sigui, nosaltres l'hem de solucionar. I si jo dic que no, estareu d'acord?
Així, d'entrada, ni jo no estic d'acord amb aquesta afirmació.És a dir, si el meu fill s'ha fet mal, bé el curaré i el consolaré,no? I si téproblemes per pagar la hipoteca, si puc donar-li els diners ho faré, no? Doncs si, si parlem de problemes així, si, els solucionaré sempre que pugui.
Ara bé, si el meu petit/a de 3 anys es baralla amb un company, li soluciono el problema? D'entrada, no. En principi l'escolto. Li demostro que per a mí els seus problemes són importants. Escoltat el problema, li pregunto si pot trobar, ell i els seus amics, una solució. Deixo que pensi. No li donc jo la solució, l'impulso a trobar-la sol/a. Si caol, i només si cal, li recordo que sabem parlar, i que les praules són molt sovint la solució.

Es tracta d'ensenyar els nostres infants que :
1. Els seus problemes són reals, són importants, ens preocupen
2. Tenen solució (quasi sempre)
3. Ells poden trobar la solució sols. I ho han de fer
4 Si, per algun motiu i malgrat intentar-ho, no troben solució, els ajudarem. Però no es solucionarem nosaltres, sinó ells.

Hem de recordar que no sempre podrem ser al seu costat per solucionar els seus problemes. Els hem d'ajudar a créixer, a viure la seva vida i a buscar la millor solució per als seus problemes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada