dissabte, 6 d’agost del 2011

P3. El meu nen/a no fa fitxes

Fa pocs dies vaig trobar una mare de la classe, i em va comentar que el seu nen no hi ha manera que vulgui fer fitxes a casa,i les necessita perquè és dels que va fluixet a l'aula.
En aquell moment només li vaig dir que no patís, que no l'obligués ni el forcés massa, ja que llavors es negaria a fer-ho i seria pitjor. Li vaig recomanar que ho fés jugant, que a la sorra de la platja podia dibuixar o fer lletres, números i formes.
Les indicacions eren correctes, però ara, a casa, se m'acudeixen moltes més coses.
Hi ha nens i nenes que els agrada fer fitxes, escriure, dibuixar, fer un quadern d'estiu... en aquest cas perfecte, ja ho podeu fer.
En el cas contrari, el dels nens i nenes que no mostren cap interès per la feina escrita, hi ha moltes coses que poden fer.

Pels nens que els costa el traç, agafar el llapis i escriure lletres, qualsevol exercici que impliqui fer la pinça serà perfecte: estendre la roba, enganxar gomets, cromos i enganxines, jugar amb jocs d'aquells de posar punxetes, fer construccions amb legos, dibuixar en una pissarra amb guix, fer dibuixos a la sorra de la platja amb les mans, els dits, un pal...

Pels nens que els costa concentrar-se, jugueu al veo-veo, busqueu diferències, mireu quantes persones amb banyador blau hi ha a la platja, cerqueu un noi amb un matalàs groc, busqueu peixos a les roques...

si són més grandets, estan a l'època de llegir i escriure, envieu postals als amics i llegiu les seves, feu llistes de la compra, de les coses que poseu a la maleta per anar de vacances, dels nens que convidareu a l'aniversari, busqueu la lletra A pel carrer, als cartells i a les samarretes de la gent.

Poseu-li imaginació es pot treballar molt sense agafar una fitxa!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada